logoLong logoShort
banner
technik programista technik usług fryzjerskich technik elektryk monter zabudowy i robót wykończeniowych
technik mechatronik kucharz technik żywienia i usług gastronomicznych technik hotelartstwa
elektryk mechanik pojazdów samochodowych technik geodeta ślusarz
technik informatyk technik budownictwa wielozawodowa technik aranżacji wnętrz
rekrutacjakierunki kształceniatechnik handlowiec

technik handlowiec

opis kierunku

Handlowcy pełnią bardzo ważną rolę w wielu przedsiębiorstwach. To od ich sprawności, zdolności do przekonywania i umiejętności utrzymania dobrych relacji z klientami w dużej mierze zależy sukces finansowy firmy. Zakres obowiązków handlowców może być szeroki, jednak najogólniej rzecz biorąc prowadzą działalność handlową zgodną z profilem i polityką przedsiębiorstwa. Z jednej strony obsługują klientów, z drugiej są w kontakcie z dostawcami i dystrybutorami. Dbają o sprawną realizację zamówień, a niekiedy pełnią też funkcję marketingowca.




ja, ty, my, oni...

Osoby na tym stanowisku zatrudniają firmy prowadzące sprzedaż towarów i usług, przedsiębiorstwa produkcyjne, banki i przedsiębiorstwa finansowe, hurtownie czy magazyny. Warto pamiętać, że handlowcy należą do pracowników, którzy zwykle nie mają problemów ze znalezieniem pracy. Zgodnie z badaniem Barometr zawodów obecnie w wielu obszarach Polski notuje się deficyt techników handlowców, przedstawicieli handlowych oraz sprzedawców.




kariera edukacyjna

Absolwent technikum zdobędzie wiedzę o funkcjonowaniu rynku, potrzebach konsumentów, działaniach marketingowych, towaroznawstwie, technikach informatycznych, regułach współpracy z kontrahentami, organizacji pracy w punktach sprzedaży, rachunkowości, prawie cywilnym i handlowym.


kariera zawodowa

Absolwent może podjąć pracę na średnim szczeblu zarządzania w przedsiębiorstwach o różnych formach własności, realizować podstawowe funkcje handlowe w punktach sprzedaży detalicznej, hurtowniach, magazynach. Przygotowany będzie do zorganizowania, uruchomienia i prowadzenia własnej firmy handlowej.